VVZwammerdam VR1

Maandag: 20:00 – 21.30 uur
Woensdag: 20:00 – 21:30 uur

Vrouwen sluiten najaarscompetitie af

Het vrouwenteam heeft de najaarscompetitie afgesloten met een 2-1 overwinning tegen Zevenhoven. Belangrijk, omdat daarmee een plaatsje in het linkerrijtje definitief is ingenomen. Daarmee mogen de dames in het voorjaar 2014 strijden met de anderen in het linkerrijtje om het kampioenschap (tenzij de KNVB om wat voor reden ook een beter idee heeft). Het werd een minder lastige wedstrijd dan verwacht, maar als je maar met 2-1 voorstaat kun je altijd tegen de gelijkmaker aanlopen.

04 VR1-Zevenhoven 2-1 Kopie
                              Martine scoorde twee mooie doelpunten

Afgesproken was vanaf de 1ste minuut volop druk te zetten om zo gelijk Zevenhoven af te troefen en op de knieen te dwingen. Het tegenovergestelde gebeurde echter. Pas in de 10e minuut kwam het eerste schot van Damse kant en Zevenhoven leek veruit de bovenliiggende partij te zijn en maakte na krap een kwartier dan ook terecht de 0-1. Zoals wel vaker wist onze damesploeg zich in de wedstrijd ‘te vechten’ en het 2e en het 3e kwartier van de eerste helft was duidelijk voor the Good Looking met twee prachtige goals van Martine Koole na een half uur en een kopbal uit een corner vlak voor rust.
Met dat goede  gevoel werd er gerust. Na rust werd Zevenhoven nauwelijks gevaarlijk: Karlijn, Veerle, Froukje, Lianne en Debora hielden de deur achterin prima op slot en gaven nauwelijks kansen weg. Voorin was het vooral Kim Kleijn die de nodige kansjes kreeg, maar dit keer niet tot scoren kwam. De zusjes Zuidam vuurden nog diverse kogels af waarvan er eentje op de lat uiteenspatte. De 2e helft werd ook wat grimmiger omdat Zevenhoven wel heel graag wilde, maar voorin gewoon pure snelheid te kort kwam. Het bleef dus 2-1.
Na de winterstop the play-offs tegen o.a. DWO om het kampioenschap. Misschien een moment om straks weer eens met elkaar aan tafel te gaan zitten. Gaan we er echt voor en proberen we die 3e klasse te bereiken? Het kan met deze groep, maar dan moeten we net als begin 2013 een paar afspraken worden gemaakt die samengevat kunnen worden in dat ene woord: … … FOCUS! Het zou geweldig zijn als we het DWO serieus moeilijk kunnen maken. De dames staan 11 januari weer in de wei voor de 2e ronde van de KNVB-beker tegen het altijd lastige Siveo.
03 VR1-Zevenhoven 2-1 Kopie
                                    Debora, Anne en Veerle lopen zich warm

09 VR1-Zevenhoven 2-1 Kopie
                                                   Kim in volle actie