Nieuwkoop – VVZwammerdam: 4 – 0

VVZwammerdam heeft niet voor een verrassing kunnen zorgen bij het favoriet geachte Nieuwkoop. Grote delen van de wedstrijd kon VVZwammerdam de oranjehemden goed partij geven, maar het gif ontbrak. Dat zat er wel in bij Nieuwkoop dat uit evenveel kansen als Zwammerdam (7 in getal) liefst 4 doelpunten wist te puren en VZwammerdam 0. Voeg daarbij dat het “oranjegif” twee keer in rood had kunnen verschieten, maar dat niet deed, en het verhaal van de wedstrijd is verteld.

Rechtsbuiten Justin Bons ook verdedigend in actie zaterdagmiddag

Het begin van de wedstrijd was voor Nieuwkoop. Zwak storen van VVZwammerdam leidde de 1-0 in, al in de 6e minuut. Daarna begon VVZwammerdam pas echt aan de wedstrijd en tot de rust schiepen de groen-witten zich 6 goede mogelijkheden, tegenover Nieuwkoop misschien 2. Bij één van de aanvallen van VVZwammerdam werd Reijer Peters op weg naar de doelman omgezaagd. Geen kans om aan te leggen, maar ook geen veldverwijdering.
Na rust ging de wedstrijd gelijk op, maar kon VVZwammerdam geen effectief, lees dreigend spel, neerleggen. Te zelden kwam men in de 16 en er werd geen schot gelost op het Nieuwkoop-doel. Fouten in de defensie van VVZwammerdam lagen ten grondslag aan nog drie doelpunten van Nieuwkoop: in de 72e, 81e en 90e minuut. Natrappen van een Nieuwkoop-speler werd tussendoor met geel afgedaan door de overigens goed leidende scheidsrechter.
De winterstop komt op een gelegen moment omdat VVZwammerdam een beetje “met zichzelf worstelt”.