Van uw dolende reporter

Afgelopen vrijdag was het dorp Zwammerdam het rustigste dorp van Nederland. Hoezo vraagt u zich misschien af? Wel geheel Damme was richting Rotterdam. Met onze plaatselijke taxi-bus centrale en trots Van Asselt naar jawel onze topper op voetbalgebied LUCAS WOUDENBERG kijken. Allen kregen een gratis entree ticket voor de wedstrijd van EXCELSIOR tegen FORTUNA SITTARD. LUCAS, die bij Excelsior, een basisplaats heeft, wist niet wat hem overkwam. Allemaal bussen uit Zwammerdam en suppoosten die afvroegen zich waar ligt dat dorp? Nou hier dus tussen Alphen a/d Rijn en Bodegraven. Ja nu weten ze dat hoor.

Het begon met een wedstrijd tussen Excelsior D3 — VVZwammerdam D1, uitslag 1-3. Nou, dat is knap hoor voor ons gemengde meisjes- en jongens-team. Vlaggen werden gedragen door de E-tjes en als klap op de vuurpijl mochten de F-jes opkomen met de 22 spelers. Dus Rotjeknor kleurde groen. De wedstrijd verliep voor LUCAS en zijn mede-ploeggenoten heel goed: een mooie 2-0 winst. De wedstrijd op zich viel mij eerlijk gezegd wat tegen, ik dacht dat het niveau nog wat hoger lag. Maar het kwam ook, denk ik [maar ja wie ben ik?], door de tegenstander. Niet best die Limburgers. LUCAS speelde een sombere maar degelijke wedstrijd dus foutloze pot. Ook een heel pluspunt voor de Dammenaren was het bier. In de Eredivisie, alleen maar dat vieze zero alcohol nat. maar hier halve liters heerlijk verfrissen glanzend schuimend echt Jupiler nat. Nou dat had aftrek hoor. Ik kan aannemen dat ieder genoten heeft. Ook LUCAS die na afloop door 225-240 mensen werd getrakteerd op een daverend applaus waar zijn mede-spelers jaloers op waren.

Een klein, een heel klein smetje was dat wij niet even met z’n 240-tige in de business-lounge hebben mogen kijken. Maar verder alle lof voor degenen die dit hebben mogelijk gemaakt. We waren zeer voldaan over dit uitje van de ‘meer dan een vereniging’ genaamde club VVZWAMMERDAM. En zo rond 23.00 uur werd ZWAMMERDAM weer bevolkt zo dat alles in dat bijzondere dorp met ook wel heel bijzondere mensen weer kon voortleven zo als het dit dorp betaamd. En om 24.00 uur iedereen weer rustig hun bedje kon opzoeken en dromen over dat avondje in ROTTERDAM.