Wat een bijzondere avond!!!

Met zestien deelnemers, een gedroomd aantal voor de organisatie, is het eerste Open Damse Dartkampioenschap gespeeld. Met vier poules van vier deelnemers ging men even na 20.00 uur van start op vrijdagavond 26 oktober 2018. Ook de buren van Ipse De Bruggen waren aanwezig. Dat sport verbroedert en integreert bleek wel uit deze avond. Zij wisten dan ook menig verrassende uitslag te boeken en enkele reputaties te grabbel te gooien.

In poule A was Hans van Beek de winnaar. Mike Lens, Brian van der Vlies en Gerald van Asselt completteerde de poule. Poule B werd een prooi voor Gertjan Knot. In poule C ging de winst naar Stefan Jansze en in poule D was Jan Teeuwen de gevierde man. Zo gingen de spelers richting laatste acht knockout. Iedere speler had nog minimaal één wedstrijd. In de verliezersronde kwamen Peter Kranenburg en Gerald van Asselt tegenover elkaar te staan. Van Asselt wist Kranenburg met 3-0 te kloppen.

In de halve finales winnaarsronde zagen de talrijke toeschouwers twee bloedstollende partijen. De twee comeback-kids Jansze en Knot stootten door naar de eindstrijd door respectievelijk Teeuwen en De Groot met 3-2 te verslaan na een achterstand gekend te hebben.

De strijd om het brons werd in het voordeel van Jan Teeuwen beslecht. De finale (met opkomstmuziek voor de spelers) was éénzijdig te noemen. Jansze nam scorend afstand van Knot en mag zich sinds 26 oktober 2018 De Damse Dartkampioen noemen. De feestweek werd hiermee afgesloten. Namens de organisatie van het darttoernooi – in het kader van het 70-jarig bestaan van de vereniging – danken wij iedereen die dit tot een succes hebben gemaakt. Volgend jaar weer? Yes!

Patrick van der Meer & André van der Voort