Voorbeschouwing BSC’68 – VVZ’48

VVZwammerdam liet afgelopen zaterdag na Sporting Leiden voor de pauze al kansloos te laten. De thuisploeg kreeg de nodige kansen, maar kwam niet verder dan het benutten van een strafschop door Justin Bons (inmiddels ESporter van de club, FIFA19). Nog voor de pauze werkten de bezoekers de achterstand weg ondanks dat de ploeg van Cees van Tongeren uitermate pover voor de dag kwam aldus zijn eigen zeggen.
Na de pauze was er meer evenwicht en kon het duel beide kanten op, maar de teams moesten zich tevreden stellen met een punt. Het totaal van de ploeg van Jack Harmsen is daarmee op vijf uit vijf gekomen. Komende zaterdag gaan de groenwitten op bezoek bij het nog puntloze BSC’68. De Benthuizenaren scoorden pas eenmaal. Zwammerdam kan dus afstand nemen van de gevarenzone, maar het benutten van kansen is dan wel noodzaak. Vorig seizoen werd het 2-0 in het nadeel van de club waar overigens afgelopen zaterdag veel meer op het spel stond dan de drie punten. De club is aan het vergrijzen en komt in de knel met het aantal leden. Vandaar dat er tal van acties werden opgezet om aandacht te vestigen voor de toekomst van de club nu club afgelopen maandag, 22 oktober, precies 70 jaar bestond. (Bron: Leiden Amateur Voetbal, 24 oktober 2018).

Dice Musica’83 trad op tijdens de rust afgelopen zaterdag