Voorbeschouwing VVZwammerdam – VV Oegstgeest

Vandaag heten wij onze gasten van VV Oegstgeest uit gelijknamige dorp nabij Leiden van harte welkom op ons complex. Na een zaterdag zonder competitievoetbal, maar met een leerzame wedstrijd tegen de koploper uit de zondagse tweede klasse, DVV Delft, in de benen, staat weer een zeer belangrijke wedstrijd voor de deur voor de mannen van Rob de Lange. Met uitzondering van de seizoenen 2010-2011 en 2011-2012, waarin de tweede klasse het toneel was, vertoeven onze gasten de laatste seizoenen steevast in de derde klasse A en zijn dus regelmatig tegenstander van ons eerste elftal, met wisselend succes. Vorig seizoen werd de uitwedstrijd duidelijk met 3-0 verloren (laatste wedstrijd, waarin onze Amerikanen van Bellingham United FC actief waren) en werd de thuiswedstrijd met 2-2 gelijkgespeeld, toen er al niets meer op het spel stond.

20130216 VVO VVZ Sean Bredan
    Afgelopen seizoen Sean Connor en Brendan Quilici in aktie voor Damme.

Oegstgeest begon wat stroef aan het seizoen getuige de plaats aan de onderkant van de ranglijst die na een aantal duels werd ingenomen, maar heeft zo langzamerhand de weg naar boven gevonden en bezet nu een degelijke positie in de middenmoot. Een positie die recht doet aan de wisselende uitslagen, waarin uit tegen koploper knap 0-0 wordt gespeeld, maar ook met 2-0 wordt verloren van LSVV’ 70 en thuis dik gewonnen met 5-1 van subtopper Koudekerk maar ook een duidelijk 4-1 nederlaag tegen Oosterheem. Het kan dus alle kanten op met de mannen van trainer Rob van den Wijngaard (ex-Alphia).

VVZwammerdam daarentegen kende na een knappe start met twee gelijke spelen in uitwedstrijden tegen Oosterheem en Lugdunum en twee klinkende thuisoverwinningen tegen Semper Altius en Koudekerk een mindere periode met twee duidelijke nederlagen tegen sterke tegenstanders Kagia en SEV. De wedstrijden tegen DWO (nipte maar onverdiende nederlaag) en BSC (gelijkspel met enig fortuin) lieten al tekenen van herstel zien en dat zette zich door toen na een prima tweede helft bij Docos met 1-4 werd gewonnen. Spijtig en zeer onnodig was daarna de nederlaag tegen de studenten van LSVV met 1-2, waardoor in plaats van de subtop nu de middenmoot het doel is van de wedstrijd tegen Oegstgeest. Al met al twee ploegen die wat wisselvallig presteren, maar laten we uitgaan van leuke wedstrijd met veel spannende momenten waarin de punten in Damme worden gehouden.

We zien u graag om 14.30 uu, breng kleding meer voor de Filipijnen en/of koop een banketletter van Bakkerij Blom.