Voorbeschouwing Nigrum Pullum – Lugdunum

De bezoekers staan fier op kop in de derde klasse A na twee gewonnen wedstrijden. Aanstormend talent en routine vormen voorlopig een uitstekende mix en de groenwitten lijken hoge ogen te gaan gooien. Misschien een wat voorbarige uitspraak, maar het vertoonde spel geeft genoeg aanleiding voor optimisme aan Leidse zijde.
Zwammerdam (Nigrum Pullum) zou het volgende slachtoffer moeten zijn van Lugdunum. De thuisploeg verloor zaterdag jongstleden met duidelijke cijfers, 3-1, van DSVP. Het gebrek aan scorend vermogen was volgens aanvaller Justin Bons een belangrijke reden voor dit verlies. ‘Damme’ zal getergd aan de wedstrijd beginnen om een en ander recht te zetten en een vervolg te geven op het eerdere succes op eigen veld tegen Blauw Zwart. Dit wel met het besef dat ze aan Lugdunum een kwaaie hebben. Scoren tegen de mannen van Roberto Escudero blijkt lastig: keeper Jeffrey van Loozen is dit seizoen nog niet gepasseerd. De uitdaging is des te groter voor de thuisploeg zou je zeggen. De laatste thuiswedstrijd tegen Lugdunum ging twee seizoenen geleden met 2-3 verloren en dat vraagt ook om een revanche. Het wordt in ieder geval een interessante ontmoeting daar aan de Spoorlaan in Zwammerdam.

Bron: LeidenAmateurVoetbal.nl