DSVP – VVZwammerdam: 3 – 1

VVZwammerdam heeft zichzelf een slechte dienst bewezen door te verliezen bij DSVP. De ploeg uit Pijnacker zal geen hoge ogen gooien in de competitie, maar VVZwammerdam in deze vorm zeker ook niet. In een wedstrijd met spaarzame kansen won de thuisclub op inzet terecht met 3-1.

Over belangstelling was in Pijnacker geen klagen

DSVP was na de kansloze competitienederlaag tegen VVSB (5-0) geladen om één en ander recht te zetten. VVZwammerdam had twee overwinningen in de tas zitten (2-1 tegen Blauw-Zwart en 7-0 voor een bekertoernooi tegen en bij Warmunda) en waande zich ogenschijnlijk superieur. Het resultaat valt te raden. VVZwammerdam kon in het eerste half uur geen drie keer de bal naar elkaar toespelen, zo fanatiek was de thuisploeg en zo mat was VVZwammerdam. Niemand die de bal wilde hebben, niemand die strak de bal inspeelde en zich aanbood voor een vervolgactie. Het leek op een Fifa 2019 spelletje. Kijken vooral, maar niks doen.
Een 2-0 achterstand na 25 minuten was een logisch gevolg. De wedstrijd was daarmee gespeeld en het overwicht dat VVZwammerdam zich daarna in de wedstrijd verwierf was slechts optisch. Er werden vier kansen geschapen waaruit 1 doelpunt viel van Mitchell Bons in de 87e minuut. Maar toen stond het al 3-0. Volgende week komt Lugdunum op bezoek. De Leidenaren zijn daverend van start gegaan en hebben zes punten uit de twee openingswedstrijden. De missie van VVZwammerdam zou bijvoorbeeld kunnen zijn om voor het eerst in zoveel tijd een keer geen tegengoal te krijgen.