Verslag oefenwedstrijden VVZwammerdam 1 en 2

VVZwammerdam 1 heeft dinsdagavond geoefend uit tegen een Katwijks selectieteam samengesteld uit spelers van hun 2e en 3e elftal. De eindscore was 2-4 voor VVZwammerdam (ruststand 2-0 voor de Katwijkers). In de tweede helft scoorden achtereenvolgens Mitchell Bons, Toine Kremer, Thijs Nulle en Ole Jansze. Trainer Jack Harmsen had te maken met een aantal potentiële 1e elftalspelers dat niet beschikbaar was (studie, niet wedstrijdfit), maar had daardoor de kans een groot aantal spelers op wisselende posities aan het werk te zien.
Jack verdeelde de wissels en omzettingen in 3 blokken van 30 minuten. In de verdediging speelden doelman Kelvin Jansen (Emiel Samsom was licht geblesseerd) en in wisselende samenstellingen Jeroen van Dorp, nieuwkomer Jordy L’Amie (ex-ARC), Ole Jansze, Gerald van Asselt en Mark van Zoest. Op het middenveld verschenen in een aantal uitvoeringen Jeroen van Dorp, Jordi de Groot, Toine Kremer, Justin Bons, Koen Woudenberg en Tim Kramer. In de voorhoede bestond het gezelschap uit nieuwkomer Rogillio Swaalep (ex-ONA), Jordi de Groot, Mitchell Bons, Toine Kremer en nieuwkomer Thijs Nulle (ex-ARC). De omzettingen gaven verrassende effecten te zien met perioden waarin VVZwammerdam (veel) sterker en effectiever was en perioden waarin de Katwijkers overwicht hadden. Zo had VVZwammerdam het eerste kwartier al ruim voor kunnen staan, maar mocht het de handen dichtknijpen dat het in het eerste kwartier van de tweede helft geen 3-0 werd.
Erg duidelijk werd dat alles samenhangt met een goede veldbezetting, de juiste instelling, een goede communicatie en het als gevolg goed aansluiten van de linies. Duidelijk is dat Jack Harmsen hier hard mee aan de slag is en nog veel moet kiezen, maar ook veel te kiezen heeft omdat er in elke linie meerdere opties zijn ontstaan.
VVZwammerdam 2 – Rohda’76 2: 3-7
Ook voor collega-trainer Peter Kremer was het puzzelen. Hij mocht/moest aantreden, net als Katwijk, met een selectie van spelers uit 2 en 3 tegen Rohda’76 2 (ook 3e klasse) waarin een handvol oud-1ste elftalspelers stonden. Er werd goed gespeeld (lees: gecombineerd) door Rohda’76 en een aantal spelers stak er duidelijk individueel bovenuit. Desalniettemin speelde VVZwammerdam 2 vijf kwartier vrolijk zijn partijtje mee. En had de stand maar zo 4-4 kunnen zijn als Bas van Mastwijk niet op de paal had geschoten in de 50ste minuut. Na een snelle 0-1 achterstand maakte Thomas Engelberts mooi de 1-1, Chris Peters maakte de 2-2 in de 25ste minuut en aanvoerder Teus de Bruijn schot onberispelijk een strafschop binnen en kwam VVZ zelfs met 3-2 voor na een half uur. Maar net als in de 2e helft ging het in het laatste kwartier behoorlijk mis en moest keeper Ferry van Asselt nog twee keer vissen (3-4).
In de 2e helft stond Chris van Riessen in de goal en weer ging het een half uur prima. Maar in het laatste kwartier liep Rohda’76 plotsklaps naar 3-7, terwijl de keeper van Rohda’76 ook nog een onwaarschijnlijke reflex liet zien na een mooie aanval over links van VVZwammerdam.
Conclusie: de keuze is reuze, … conditie voor 2 keer drie kwartier volle bak was er begrijpelijkerwijs nog niet. Al met al een vermakelijke partij. Rohda komt wel in het linkerrijtje, wij zullen nog wat moeten puzzelen en aan de conditie moeten werken. Beschamend was het gedrag van één van de toeschouwers die uiteindelijk ook nog tot de orde geroepen moest worden door een van de spelers van het 2e. En dat hielp gelukkig uiteindelijk wel. Met dank aan Karel Vlasveld die uitstekend floot.