VVZwammerdam sluit contract met ‘De Complete Techniek’

Vanaf het komende seizoen zal voetbalopleidingscentrum De Complete Techniek van Dennis van den IJssel de jeugdopleiding van Voetbalvereniging Zwammerdam onder zijn hoede nemen. Samen met Lucas Woudenberg (Feyenoord en voormalig speler van VVZwammerdam) zal De Complete Techniek (DCT) het voetbaltechnische beleid structureel handen en vooral ook voeten geven. VVZwammerdam is amateur-partner van de landskampioen.

Er is een jeugdplan, een trainingsjaarplan voor alle teams, de trainers van de jeugdteams krijgen een interne opleiding en worden wekelijks on-the-job gecoacht (train-de-trainer) door Lars van Halteren. Daarnaast komen er regelmatig door het seizoen heen demonstratie-trainingen voor leden en niet-leden. De nieuwe trainingsopzet staat garant voor heel veel voetbalplezier en zorgt ervoor dat iedereen zich zowel individueel, maar ook als teamspeler verder kan ontwikkelen.

VVZwammerdam heeft twee seizoenen geleden uit eigen middelen een kunstgrasveld aangelegd en heeft daardoor veel extra ruimte op haar velden. Wij streven naar een structuur waarbij in alle leeftijdscategorieën bij de jeugd twee elftallen/teams (model SC Feyenoord) zijn. Daardoor kan een ieder met leeftijdsgenoten spelen op zijn/haar eigen niveau.

Pupillen die uit de omliggende plaatsen komen kunnen desgewenst ook naar de Oranje Nassauschool (de O.N.S. is onderdeel van Scope-scholengemeenschap) in Zwammerdam. Deze school heeft dit jaar van het Ministerie van OCW het predicaat ‘Excellent’ gekregen in de categorie ‘Wetenschap en Technologie’. VVZwammerdam heeft van het Ministerie van VWS in 2013 het predicaat ‘Meer dan voetbal’ gekregen. De vereniging helpt o.a. haar jeugdleden met het vinden van stageplekken bij sponsors en leden (JO19) kunnen zomers in Amerika spelen bij Bellingham United FC. Een prachtige combinatie van onderwijs, sport en toekomst.

Met de ouders uit de omliggende plaatsen die voor de combi kiezen worden maatwerk vervoersafspraken onderzocht. In de praktijk moet dat geen probleem zijn omdat de contributie bij VVZwammerdam voor pupillen relatief laag is. In de nabije toekomst wordt de nieuwe basisschool gebouwd naast het clubgebouw van de voetbalvereniging aan de Spoorlaan.

De nieuwe teams van VVZwammerdam maken voor het eerst kennis met de nieuwe trainingsaanpak op de dinsdagavonden van 6 en 13 juni:

• F-pupillen (onder 7, 8 en 9) en E-pupillen (onder 10 en 11) trainen van 18.00-19.00 uur
  • D-pupillen (onder 12 en 13) en C-junioren (onder 14 en 15) trainen van 19.15-20.30 uur

Ben jij nog geen lid van een voetbalvereniging en wil je graag een keer meedoen? Je bent van harte welkom. Ben jij lid van een andere voetbalvereniging, maar wil je gewoon een keer meetrainen bij VVZwammerdam? Ook jij bent uiteraard van harte welkom. Jullie kunnen je (gratis) aanmelden door te mailen naar: aanmelden@vvzwammerdam.nl

Informatie:

Websites: