Alois Kremer Gijs Verburg Mark van der Voorst Stan de Groot          Wessel Baartman
Bas Kwakernaak Jesse Westmaas Nigel Lima Stijn Eikelboom
Bas Verburg Joop Slotboom Pieter Boot Thijs Captein
Derek Boot  Jürjen Pfaff René Verburg Toine Kremert
Dort Drexhage Levi van der Neut Rik Twaalfhoven
Frank Witteveen

Trainer: Patrick van der Zeeuw
Coach: Tim van der Neut
Leider: Richard Schouten
Vlagger: Hans van Beek

Bedankt!

Dat ik zou gaan stoppen met het trainerschap van Damme 2 was inmiddels al enige tijd duidelijk. Echter over de toekomstplannen bestond bij de meeste (ook bij mijzelf) nog enige onduidelijkheid. Wat velen inmiddels al weten, maar dat ik via deze weg toch ook aan alle andere geïnteresseerden wil laten weten is dat ik vanaf het nieuwe seizoen 2017/2018 (voorlopig) niet meer actief zal zijn binnen en voor de VVZwammerdam. Vanaf het nieuwe seizoen zal ik actief zijn voor de VV Moerkapelle.

Nadat het voor mijzelf duidelijk is geworden dat ik deze stap zou gaan maken ben ik is even terug gaan denken. Zeven seizoenen als trainer van Zwammerdam 2 met alle bijbehorende ups en downs. Best wel een tijd als ik er aan terugdenk.

Als kop heb ik gezegd ‘Bedankt!’

Als speler van Zwammerdam 2 op 36-jarige leeftijd had ik voor mijzelf besloten dat het voor mij mooi was geweest om als actief speler lid te zijn van de selectie. Het was tijd om een stapje terug te doen en lager te gaan spelen. Twee heren dachten over dit laatste echter anders en vroegen mij of ik wellicht geïnteresseerd was om trainer te worden van het 2e. De eerste grote dank van mijn kant uit gaat dan ook naar Peter Kremer en Leendert van Kempen. Heren grote dank voor het vertrouwen dat jullie hadden!

Na “overgehaald” te zijn door bovengenoemde heren begonnen aan het trainerschap (voor mezelf was ik dat op dat moment nog niet, maar goed). Ten tijde van het 1e seizoen afspraak met de voorzitter (Jozef Kindt) gemaakt om eerst een jaar aan te kijken of het iets zou zijn dat trainer zijn voor ik eventueel zou gaan denken aan het halen van diploma’s. In dit eerste seizoen kreeg ik het gevoel om hier verder mee te gaan en dus maar diploma’s “moest” gaan halen. Volgens de KNVB diende ik eerst mijn JVT (jeugdvoetbal trainer) te gaan halen. Wat bleek het geval. Er was nog iemand binnen de vereniging die dit wilde. De hele cursus genoten van de heen- en terugreizen en de cursusavonden samen! Bedankt Lucas Woudenberg!

Naast ook mindere fase’s/periode’s zijn er ook (veel) hoogtepunten geweest met Zwammerdam 2. Enkele hoogtepunten zijn geweest: een 5-0 overwinning op ARC 5 (met een uitblinkende Jeroen van Dorp met twee doelpunten), Chris van Riessen die een hele goede wedstrijd keepte en voor het eerst in zijn leven (volgens zijn zeggen) een pingel stopte, de wedstrijd uit tegen Siveo 2 met een goede scheids (Karel Vlasveld) waarbij in de 88e minuut nog een 2-1 achterstand was te zien en na 93 minuten er een stand van 2-3 op het bord stond (jaren later gaf de scheids toch wel toe dat hij het laatste doelpunt eigenlijk nooit goed had mogen keuren), een 1-0 overwinning uit bij Rohda’76 met een doelpunt vanuit een sliding gemaakt door Wout (a la Marco van Basten in ’88). Dit zijn slechts enkele hoogtepunten die ik me kan bedenken.

De grotere hoogtepunten waren het 2x bereiken van de nacompetitie voor promotie. De laatste van de 2 gingen we er helaas na het nemen van de pingels uit, maar die 1e keer!! Na de eerdere promotie onder de leiding van Peter Kremer naar de reserve 2e klasse bereikte we dat weer!! Op het terrein van Nieuwekerk werd er gewonnen met 2-1!! Wat een feest en ontlading na afloop.

Op het moment van schrijven en teruglezen ben ik alleen maar blijer dat mij is gevraagd destijds om trainer te worden van Zwammerdam 2. Ik kijk met heel veel plezier terug op de samenwerking met de trainers van het 1e elftal die ik heb meegemaakt. Ik heb veel van ze opgestoken. Bedankt Peter, Leendert en Rob! Bedankt leiders die mij in die jaren hebben geholpen Koos Barendse, Sander Verburg en Wout Hoogendoorn.

Langs deze weg wil ik ook zeker niet vergeten de vaste toeschouwers van Zwammerdam 2 te bedanken. Ook al bleven de resultaten wel eens uit.

Ik kan hier ook een lijst met spelers neerzetten maar dan wordt dit stukje helemaal te lang. Ik wil dan ook alle spelers die onder en met mij actief zijn geweest héél erg bedanken!. Trots op elke speler die zijn steentje heeft bijgedragen.

Nogmaals bedankt iedereen!! En speciaal het bestuur van VVZwammerdam, Peter Kremer, Leendert van Kempen, Rob de Lange en Jan van der Heijde.

Vele voetballers zeggen tegen hun club ooit kom ik terug. Ook ik zeg dat! Ooit …

Ik wil vanaf deze plek iedereen bij Zwammerdam voor alle aankomende seizoenen verschrikkelijk veel succes wensen. En met de huidige groep van het 1e elftal is er meer te halen.

VVZwammerdam, meer dan een vereniging!

Tot weerziens,

Gerben