Voorbeschouwing VVZwammerdam – WDS

Zaterdag heten wij de gasten van WDS uit Driebruggen van harte welkom op ons complex aan de Spoorlaan.

Waarder en Driebruggen Samen oftewel WDS is net zoals Zwammerdam opgericht in 1948. De vereniging is een echte dorpsclub en kan toch wel vergeleken worden met VVZ. De prestaties zijn de laatste jaren wisselend, waar het na 2003 vier seizoenen in de 2e klasse uitkwam met een gouden lichting zakte de club vier jaar geleden naar de 4e klasse. Gelukkig wist het na twee magere jaren via de nacompetitie een klasse hoger te komen en staat VVZ – WDS weer steevast op het programma. Vorig seizoen werd het aan de Spoorlaan een teleurstellende 0-0 maar dit seizoen werd er op sportcomplex Wierickweide flink gescoord en werd het 2-3. Na 22 speelronden en 33 punten zijn de Driebruggers op de ranglijst terug te vinden op plek 8 met slechts 1 punt minder dan VVZ.

VVZwammerdam doet het prima de laatste drie potjes. Waar het na de winterstop wat stroperig ging werd er deze maand prima 9 punten gepakt en dat met een doelpuntensaldo van 10 voor en 0 tegen! Door deze resultaten staat Damme er prima voor in de 3e periode. Met 5 wedstrijden gespeeld en nog 4 duels te gaan staat VVZ op de 3e plek, 1 punt achter CVC Reeuwijk en 3 achter Schoonhoven en om het spannend te maken staan deze clubs vandaag ook nog eens tegenover elkaar. Het resterende programma is Linschoten uit (29 april), Nieuwkoop thuis (6 mei) en het sluitstuk tegen de studenten van LSVV’70 (13 mei). Maar vandaag staat WDS op het programma en vanuit het verleden is gebleken dat VVZ het daar knap lastig mee heeft. Des te meer reden om Damme naar een overwinning te schreeuwen want als we er met z’n allen in geloven gloort er iets prachtigs voor deze jonge groep!