Voorbeschouwing VVZwammerdam – Siveo’60

Zaterdag heten wij Siveo’60 uit Zegveld van harte welkom op ons complex aan de Spoorlaan. Sport is vreugde en ontspanning oftewel Siveo werd op 22 juni 1960 opgericht door 30 enthousiastelingen. Omdat er nog geen eigen veld was werd er gespeeld op het veld van Sportief uit Woerdens Verlaat.

In de loop van 1962 komt er een eigen veld in zicht. Door de ruilverkaveling kwam er een stuk weiland vrij aan de tegenwoordige Milandweg. Het land werd gedraineerd met behulp van takken die in de greppels gestopt werden. Het veld was smal, reikte van sloot tot sloot, met als gevolg dat er nogal eens spelers in het water belandden. Een als kippenhok gekocht gebouwtje werd omgetoverd tot twee kleedlokalen (zonder douches) en een klein scheidsrechtershokje. Later werd het complex verfraaid met een kantine met kleedkamers een trainingshal en een tribune. Door de jaren heen speelt Siveo boven in de 4e klasse en zoals dit seizoen onder in de 3e klasse. Op dit moment staan de Zegvelders met 15 punten op de voorlaatste plaats en moet het alle zeilen bijzetten om niet direct te degraderen. De laatste maal dat Siveo in competitieverband in Damme speelde was in 2011 en toen werd het 1-2, deze eindstand zullen de geelhemden dit keer weer graag zien.

VVZwammerdam is twee weken geleden eindelijk ontwaakt uit de winterslaap. Nadat er in 2017 nog geen wedstrijd gewonnen werd was het Floreant die met maar liefst 5-0 naar huis gestuurd werd. Na deze fijne opsteker ging Damme met veel vertrouwen naar Koudekerk en prompt won het daar ook met 0-2. Bij beide wedstrijden moest de tegenstander toegeven dat het jonge Zwammerdam gewoonweg beter was . Door deze twee overwinningen op rij staat Damme met 31 punten op de 7e plek en mag het zich nu wel veilig wanen, sterker nog in de 3e periode is er nog stiekem wat mogelijk. Daarom is het nog steeds van belang om ons vlaggenschip sportief doch hartstochtelijk naar de overwinning te juichen!